Usługi i klienci

RestauracjaSektor usług rozwija się w bardzo szybkim tempie – nie tylko sukcesywnie się powiększa, ale również zmienia i ewoluuje. Dzisiaj klient przede wszystkim oczekuje, że to usługodawca dotrze do klienta i zaoferuje mu zupełnie unikatowe i konkurencyjne usługi. Dziś ciągle prześcigamy się w wymyślaniu tego, co mogłoby przyciągnąć nowych klientów i utrzymać tych, który już raz skorzystali z naszych usług. Klient musi przede wszystkim czuć się  komfortowo – to on jest w tym układzie górą.

Dlatego wiele firm stara się by klient właśnie tak się poczuł – by miał wpływ na to, jak i kiedy zostanie wykonania usługa. Wystarczy przyjrzeć się na przykład temu, co proponują firmy kurierskie. Niemal każda z nich ma dziś opcję śledzenia paczki. Pomijając fakt, że obecnie przesyłkę możemy przesłać niezmiernie szybko, mamy również wgląd w jej podróż. Dokładnie wiemy, którym miejscu akurat znajdują się nasze przesyłki Kraków [excity.pl] i w którym momencie dotrą do odbiorcy.

Bardzo ciekawą formą świadczenia usług, jaka ostatnio stała się popularna jest dojeżdżanie do klienta – zaczynają tak robić fryzjerzy, kosmetyczki oraz inni usługodawcy. Możemy zamówić sobie dziś masaż relaksacyjny do własnej sypialni. Czy opłaca się to klientom i osobom, które wykonują taką pracę? Wiadomo, że dojazd do klienta kosztuje, jednak jeśli prowadzimy gabinet stacjonarny, musimy słono zapłacić za wynajem i urządzenie gabinetu. Wszystko zależy od tego w jakiej branży działamy – cięcie kosztów nie jest rzeczą łatwą i oczywistą. Musimy wiedzieć, gdzie możemy zrezygnować z kosztów, a gdzie powinniśmy doinwestować naszą działalność.

Najważniejsze jest śledzenie najnowszych trendów oraz kroków naszej konkurencji – nie możemy zostawać w tyle zarówno z wdrażaniem nowości do oferty jak i z nowościami w zakresie dróg  reklamowania naszych produktów i usług.