Rozwój marketingu lojalnościowego

Mapa marketinguReklama, marketing i public relations są dziedzinami, które bardzo szybko rozwijają się i zmieniają. Wraz z ogromnym zapotrzebowaniem na tego typu usługi oraz coraz większym wpływem mass mediów na nasze codzienne życie, poszukiwane są nowe, jeszcze bardziej skuteczne działania mające na celu wypromowanie i rozreklamowanie marki. A pod tym pojęciem kryją się zarówno produkty, usługi jak i ludzie. Marketing jest dziedziną, która cały czas rozwija się i weryfikuje swoje dotychczasowe wnioski i strategie.

Stosunkowo niedawno pojawił się nowy dział marketingu jakim jest marketing lojalnościowy [biznes.lumo.pl]. Marketing ten specjalizuje się w działaniach, które mają na celu nie tylko przyciągnięcie nowym klientów, ale utrzymanie zarówno ich jak i dotychczasowych klientów.

Każdy z nas spotkał się z ofertą uczestniczenia w programie lojalnościowym – wdraża je bowiem coraz więcej marek i sklepów. Programy lojalnościowe przybierają różne formy. Mają jednak wspólny cel – zatrzymanie klienta, zachęcenie go do stałych zakupów i nagrodzenie. Wszelkie punkty, naklejki, karty stałego klienta to narzędzia, jakimi posługuje się ten właśnie rodzaj marketingu. Pisaliśmy o tym również w artykule Jak to jest z tą lojalnością?

A co z nagrodami? Rabat czy gadżet to najczęstsze formy nagradzania klientów. Im atrakcyjniejsza nagroda tym  prawdopodobnie więcej osób zechce wziąć udział w programie. Programy lojalnościowe wdrażają zazwyczaj sklepy sieciowe, które mogą pozwolić sobie na naprawdę atrakcyjne z punktu widzenia klienta nagrody. Często jednak są to zwykłe buble, które wyprodukowane zostały niskim kosztem. Zegarki, radio budziki, lampki, latarki i tym podobne gifty często opatrzone są logiem marki – dodatkowo stanowią więc kolejną formę reklamy.

Programy lojalnościowe w okrojonej formie tworzą również mniejsze sklepy i punkty usługowe, które oferują głównie rabaty i zniżki. Jak się jednak okazuje, my jako konsumenci jesteśmy chętni do udziału w podobnych programach, które obiecują nam nagrodę – czyli korzyść!

REKLAMA: Zobacz jak rozwijały się programy lojalnościowe w Polsce na [biznes.lumo.pl]!