Przygotowanie galerii handlowych


Galerie handlowe są obecnie jednymi z częściej stawianych obiektów tego typu. W dużych miastach buduje się nawet po kilka dużych galerii, które starają się prześcigać jedna drugą w wielkości i ilości sklepów. Przeciętny konsument odwiedza te miejsca bardzo często. Udając się na większe zakupy odzieżowe czy spożywcze chętniej wybiera właśnie te miejsca niż osiedlowe sklepy. Galerie przyciągają również tym, że oferują bardzo wiele „atrakcji” nietypowy wystrój, wygląd czy organizowane wystawy i przeróżne pokazy, mają przyciągnąć ludzi i sprawić, że galeria będzie kojarzyła się nie tylko z samymi zakupami, ale przede wszystkim z rozrywką.


Konkurencja między galeriami i samymi sklepami w galeriach jest ogromna. Czynsze za wynajem powierzchni sklepowej w galeriach handlowych są ogromne – by sklep mógł się utrzymać i zarobić na siebie i pracowników, potrzebuje naprawdę bardzo dużych przychodów. Właściciele i pracownicy sklepów robią więc wszystko by ściągnąć do siebie klientów i skłonić ich do zakupów. Powstał nawet specjalny dział marketingu który tym się zajmuje – chodzi o visual merchandising. Na czym polega ta dość tajemnicza nazwa? Visual merchandising to bardzo szeroko rozumiane dbanie o wygląd i wizerunek sklepu. Począwszy od tego jak wyglądają pracownicy przez wystawę sklepową, ekspozycję towarów i układ sklepu.
Praca w galeriach handlowych nie jest łatwa. Bardzo duża rotacja pracowników wywołana jest głównie tym, że obrót sklepu uzależnia się od pracy całego zespołu. Niewiele osób również zdaje sobie sprawę z tego, że każdy sklep prowadzi statystyki z liczby klientów wchodzących do sklepu a dzienny obrót wyliczany jest w stosunku do liczby odwiedzin sklepu. Każda osoba przekraczająca próg sklepu „nabija” więc odpowiednią liczbę – jeśli nic nie kupi dla sklepu to już strata.

REKLAMA: Polecamy styl skandynawski sklep [opaandcompany.com]