Prosta i tania reklama

reklamaReklama od początku historii handlu była dźwignią handlu – zmieniały się tylko jej metody i oblicza. Jak dziś wygląda reklama i jaka jest najskuteczniejsza? Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Pokutuje przekonanie, że najbardziej skuteczna jest reklama w mediach – z pewnością to prawda, pod warunkiem jednak, że reklamowany produkt jest dobrze dopasowany do tej drogi dotarcia do odbiorców. Okazuje się bowiem, że czasem wystarcza najprostsze sposoby, by przyciągnąć uwagę klienta. Choć młodzi Polacy okazują się przedsiębiorczy, czasem brak znajomości podstawowych zasad marketingu jest rażący. Jak pokazują statystyki bardzo duża część firm na naszym rynku nie posiada własnej strony internetowej. A funkcjonowanie w sieci jest niezbędne, by trafić do świadomości odbiorcy.

Inną, znaną od dekad formą reklamy jest wszelkiego rodzaju druk. Stosy ulotek reklamowych jakie otrzymujemy codziennie przechodząc ulicą i zaglądając do skrzynek muszą być więc w jakiś sposób skuteczne. Druk kalendarzy jak również drukowanie plakatów  oraz wszelkie inne materiały reklamowe są tanie w przygotowaniu. To jest właśnie ich siła. Szansa, że wiele osób wróci do nas z ulotką jest niewielka jednak nawet kilka osób, których ona przyciągnie będzie ważnych. To co mogą zostawić u nas może bowiem równoważyć koszty jakie nakłada na nas drukarnia. Co więcej: zyskujemy nowych klientów i być może działanie ich poczty pantoflowej. A tą wspierają działania samych sprzedawców i marek – obecnie jedna z popularnych form marketingu jest budowanie relacji z klientem [biznes.lumo.pl] na przykład przez tworzenie programów lojalnościowych, które z punktu widzenia kupującego wydają się być atrakcyjne.

Zarówno druk wizytówek jak i projektowanie graficzne nie jest bardzo drogie. Mając już opracowane ulotki, wizytówki czy plakaty, możemy liczyć na to, że następna ich partia będzie po prostu tańsza. Drukarnie zazwyczaj oferują niskie ceny przy druki kilku tysięcy ulotek czy wizytówek – warto więc zadbać o dobre ich wykonanie i znakomity projekt! W reklamę warto inwestować wszelkie środki – to właśnie zaprocentuje sukcesem. Możemy wprowadzić takie elementy jak karta klienta [biznes.lumo.pl] która przyciągnie do nas zarówno nowych odbiorców, ale również sprawi, że odwiedzać nas będzie znacznie więcej stałych klientów. Próbujmy więc znaleźć odpowiednią formę reklamy – tak by trafić do naszych odbiorców!

Zobacz także: Jak to jest z tą lojalnością?