Projektowanie opakowań produktów

napoje z logo

Marketing i dobra reklama bardzo wpływają na sprzedaż. Pewnie każdy zauważył, że napoje z logo znanej firmy sprzedadzą się lepiej niż te z logo mniej kojarzonej. Jest to dość oczywista prawidłowość. Jednak na sprzedaż produktu wpływa cała oprawa wizualna. Kolorystyka produktu musi być jak najbardziej zachęcająca.

Warto zagłębić się w to jak poszczególne kolory wpływają podświadomie na konsumenta. Całe opakowanie powinno być świadomie zaprojektowanie. Nie ma tu miejsca na przypadkowe elementy i decyzje. Istotna jest także nazwa. Powinna być dopasowana do oferowanego produktu. Ważne jest również aby dobrze się kojarzyła. Ma wywołać w odbiorcy pozytywne wrażenie i zaciekawić. Jeśli przykuje uwagę konsumenta, zwiększy się prawdopodobieństwo, ze wybierze on właśnie nasz produkt. Cała oprawa graficzna powinna być jak najbardziej zachęcająca. To ona prawdopodobnie wpłynie w dużym stopniu na wybór konsumenta. Musi być ona również dopasowana do typu oferowanego produktu. Przykładowo utarło się, że opakowania wody są w barwach błękitnych i różnych odcieniach niebieskiego. Stało się to już w pewien sposób standardem.

Dla konsumenta jest już oczywiste, że  w niebieskich opakowaniach znajdzie wodę (zobacz napoje z logo).  Niektóre połączenia barw kojarzą się już ściśle z określoną firmą. Wykorzystywanie ich w produktach innych firm, może budzić skojarzenia, a nawet wprowadzić w błąd. Każdy najmniejszy szczegół ma znaczenie. Graficzna otoczka produktu powinna być świadomie zaprojektowana z uwzględnieniem wszystkich zasad marketingu. Z tego powodu firmy powinny zatrudniać doświadczonych grafików, którzy będą doskonale wiedzieć na co zwracać uwagę.