Jak to jest z tą lojalnością?

kolejkaNie od dzisiaj wiadomo, że lojalność klienta jest rzeczą zmienną. W końcu kieruje się on swoją korzyścią i raczej nie będzie zważał na to czy podoba się to firmie, z której usług postanawia zrezygnować. Nie trudno dziwić się takiej postawie. Ale co zrobić, aby jednak nie chciał on „odchodzić” od naszej marki?

Otóż, warto skorzystać z dobrodziejstwa, jakim jest marketing lojalnościowy. Jego zadaniem jest pozyskanie lojalności klientów i przywiązanie ich do marki. Otrzymuje on bowiem wymierne korzyści za korzystanie z usług naszej firmy. Powszechnie wiadomo, że programy lojalnościowe dla klientów [biznes.lumo.pl] są skutecznym wabikiem, kuszą nagrodami i oszczędnością pieniędzy. Nie miejmy złudzeń – klient pójdzie  tam, gdzie mu się to bardziej „opłaca”. Z tego też powodu wiele firm decyduje się na wprowadzenie różnego rodzaju programów i systemów lojalnościowych. Najczęściej przyjmują one postać karty stałego klienta. Możemy tutaj rozróżnić klika możliwości. Po pierwsze program może być oparty o system punktowy. Za każdorazowy zakup towaru lub usługi klient otrzymuje określoną liczbę punktów, które po uzbieraniu pewnej ilości może wymienić na nagrody. Natomiast system rabatowy polega na przyznawaniu klientowi rabatów, z których może skorzystaj podczas następnych zakupów.

Generalnie obsługa programów lojalnościowych [biznes.lumo.pl] nie jest tak skomplikowana jak mogłoby się wydawać. Karta klienta ma zazwyczaj postać karty magnetycznej przypisanej do klienta z numerem, który jest jego identyfikatorem. Samo naliczanie punktów odbywa się za pomocą aplikacji lojalnościowej działającej na terminalu lub komputerowym stanowisku kasowym. Klient może wybrać nagrodę z katalogu, po czym określona liczba punktów zostaje odliczona z puli znajdującej się na jego karcie. Systemy lojalnościowe sprawdzają się bardzo dobrze właśnie dlatego, że klient otrzymuje materialny dowód na „opłacalność” korzystania z usług danej firmy.

Przeczytaj także Materiały reklamowe