Jak pozyskiwać nowych klientów?

Galeria handlowaKażda firma pragnie mieć jak największą liczbę klientów, a pozyskiwanie nowych jest jednym z najważniejszych aspektów działalności marketingowej. Często jednak działania te sprowadzają do firmy „jednorazowych klientów”, którzy korzystają z promocji, a po jej zakończeniu odchodzą w poszukiwaniu kolejnych. Należy zatem pamiętać, że to liczba stałych klientów świadczy o sile i pozycji firmy na rynku. Zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób najlepiej zdobyć lojalność klienta [biznes.lumo.pl]?

Nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient wraca do firmy i chętniej regularnie korzysta z jej usług. Oczywiście poza tym istnieją różne sposoby, aby klientów zatrzymać. Wiele firm w tym celu wprowadza różnego rodzaju systemy lojalnościowe [biznes.lumo.pl]. Czym one zatem tak naprawdę są? Generalnie możemy określić je jako systematyczne i długofalowe działania mające na celu przywiązanie konsumenta do marki i skłonienie go (poprzez obietnicę nagrody lub inne świadczenia na jego korzyść) do ponownych zakupów. Systemy te możemy podzielić na dwa typy: systemy punktowe i rabatowe. Systemy punktowe działają na zasadzie otrzymywania przez klienta za każdy zakup określonej liczby punktów, za które klient odbiera później nagrody. Natomiast w systemach rabatowych klient otrzymuje rabat przy każdym kolejnym zakupem. Niezależnie od typu są one dostosowywane do potrzeb różnych branż oraz typów usługobiorców. Posiadają także własną infrastrukturę oraz działania marketingowe i logistyczne.

Jednym z najpopularniejszych systemów lojalnościowych jest karta stałego klienta. Ogólnie mówiąc w systemie tym klienci otrzymują karty magnetyczne, które są do nich przypisane i posiadają numer, który jest identyfikatorem klienta. Na te karty naliczane są punkty za zakup towarów spełniający określone przez regulamin systemu warunki. Naliczanie odbywa się za pomocą aplikacji lojalnościowej działającej na terminalu lub komputerowym stanowisku kasowym. Po uzbieraniu przez klienta pewnej określonej liczby punktów, może on je wymienić na nagrody.

Marketing lojalnościowy jest o tyle dobrym i skutecznym sposobem na pozyskanie stałych klientów, że poza korzyściami materialnymi, oddziałuje także na sferę emocjonalną i dostarcza konsumentowi poczucia, iż usługodawca dba o niego.

Przeczytaj również: Z klientem za pan brat